Vandaag staat er een markt op de planning. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het zo lekker om over marktjes te slenteren. En dan vooral op vakantie, ik hou daar gewoon van. Dus, op jacht naar een markt hier. Nick had er 1 gevonden, de ‘old packing house market’, niet al te ver rijden. Leuke markt, met speeltuin, en warme hapjes.. Klinkt goed, let’s go!
Dat viel een beetje tegen. Nouja, een boel, dat viel een boel tegen, haha. Het was geen markt, het was een oud pakhuis met zo mogelijk nog oudere zooi daarin. Geen eten, geen andere bezoekers, en zeker niets wat je wilde hebben. De speeltuin was er ook niet, maar wel waren daar Stella and Dave. Waarom zij deze parkeerplaats hadden uitgekozen geen idee, maar hier stond een grote party tent met daarin de grillplaat van uber-Brit Dave waarop hij Brits eten stond klaar te maken, en zijn vrouw die, enkel en alleen maar, Britse gasten aan het bedienen was. En de tent zat vol. Het was een soort verzamelplaats voor geĆ«migreerde Britten op Cyprus, heel gezellig! Hier dus maar aan de vroege lunch gezeten en Jack daarna zowaar eens een keer op tijd in bed kunnen krijgen ‘s middags, omdat er simpelweg niets anders te doen was hier.

Bacon and egg roll

Aan het einde van de middag zijn we weer richting Limassol gereden zodat Jack toch nog even de speeltuin in kon. We vonden het hier de vorige keer al leuk, maar nu zo in het weekend is het er helemaal gezellig. We zijn begonnen met een Corona voor ons en een milkshake voor Jack. Had ie nog nooit gehad, maar hij wil nu geloof ik niet anders meer. Daarbij nog een serveerster die hem koekjes bleef brengen en de volle aandacht van het terras wanneer je ging staan dansen.. Hij was een zeer gelukkig mannetje zullen we maar zeggen.
In de haven hebben we lekker gegeten maar het ijsje besloten we ergens anders te halen. Wat een goed idee, zo gezellig! Overal muziek, en lampjes en mensen. En uiteraard super lekker ijs!

En dit was nog maar de helft van de smaken

De volgende dag was het Moederdag, tijd voor mij om helemaal niks te doen op een strandbedje. Aangezien wij al een strand hadden gevonden waar we het naar ons zin hadden zijn we terug gegaan naar Konnos Bay. Wij hadden van tevoren bedacht om een keer een bootje te huren en ook dat kan hier.

Konnos Bay

Jack mocht sturen en we gingen volgens hem keihard, dus de dag was voor hem nog een groter feest dan dat het voor mij was geloof ik.
Hij besloot wederom om niet te gaan slapen op het strand, dus dit werd op de terug weg in de auto. Dan is een ritje van 5 kwartier toch handig. Thuis weer afgespoeld in het zwembad en in ons huisrestaurant aan de mezes gegaan. Eigenlijk is dat gewoon ieder gerecht wat op de kaart staat op je tafel. Meer dan genoeg dus ook laten we maar zeggen. Al met al een prima moederdag, ik ben gelukkig!

En dan is het alweer zover, onze laatste volle dag op Cyprus. Voor ons gevoel zijn we echt net een paar dagen hier, en we zijn het dan ook meteen met elkaar eens als er wordt afgesproken dat een week vakantie simpelweg te kort is.

Vandaag gaan we naar Paphos, een stad met boulevard en een hoop cultuur (culturele hoofdstad 2017) met archeologisch park.
Dit is wel het meest toeristische deel wat we tot nu toe hebben gezien. Op de boulevard om-de-5-meter-iemand-die-je-z’n-terras-op-probeert-te-praten toeristisch zeg maar. Nu kunnen wij heel goed doen alsof we deze mensen niet zien dus daar hebben we niet zoveel last van. We begonnen, uiteraard, met een ijsje. Na een stuk gewandeld te hebben werd het tijd voor lunch en aangezien deze wat langer duurde dan verwacht, daarna tijd voor een tukkie.

In Paphos

We hadden het mooi bedacht, Jack in de buggy slapen, en wij het archeologische park bekijken ondertussen. Tsja, die was niet echt heel buggy geschikt, dus dat werd geen succes. Dan de vakantie verder maar rustig in de buurt van het appartement afsluiten. Lekker zwemmen om te beginnen, want het is behoorlijk warm vandaag.

Voor het eten zijn we weer naar Kalavasos gereden. Vorige keer een pleintje gezien wat er gezellig uitzag dus daar nu maar een plekje uitgekozen. We hebben overal lekker gegeten op Cyprus, tot vanavond, helaas. Ze hadden hier per dag 1 Cypriotisch gerecht, en verder was het vooral snacken. Ach ja, je kan niet alles hebben. Het lukte ons dit keer wel om Jack op tijd in z’n bed te hebben zodat ie uitgerust aan de weg terug naar huis kon beginnen de volgende dag.

Het zag er veelbelovend uit…

En toen was de vakantie alweer voorbij. Na het ontbijt zijn we naar het vliegveld gereden en om 12 uur gingen we de lucht in.
Wederom een meer dan prima vlucht gehad, en toch wel lekker om dan aan te komen in 24 graden. Maakt de overgang een stuk makkelijker.

Vrienden maken op het vliegveld.

Jack begon al over de volgende vakantie met het vliegtuig. Helaas moeten we daar nog even op wachten..