Vandaag geen duiken maar lekker met z’n drieën erop uit. Het is een nacht geweest met veel onweer, en als wij wakker worden is het nog steeds bewolkt en regent het nog. Vinden wij niet perse een probleem, het mag wel een paar graden kouder en actief zijn in de zon is gewoon geen optie. Onze eerste stop is Koh Nang Yuan, 3 door zandbanken aan elkaar verbonden eilandjes.

Lekker varen

Op het strand voor onze ontbijtstek stappen we op de longtailboot om het avontuur compleet te maken. Wij zijn 1 van de eerste die arriveren op de eilanden, welke pas vanaf 10 uur toegankelijk zijn. Wij lopen meteen door naar het hoog gelegen viewpoint. Flink aan de klim dus. Ondanks dat het nog redelijk bewolkt is gutst het zweet bij ons alle drie aan alle kanten naar buiten, ik wist niet dat het zo hard kon lopen! Na 20 minuten omhoog lopen en 10 liter vocht verlies stonden we daar eindelijk. En gelukkig was het de inspanning waard. Voordeel dat we meteen doorgerend waren: het strand was nog bijna helemaal leeg, staat goed op de foto ;). Na weer naar beneden te zijn gelopen hebben we , net als de inmiddels 200 anderen, de snorkels om gebonden. Nick heeft hier ook eindelijk zijn eerste haai(en) mogen aanschouwen. Toen hij echter terug kwam en het Jack vertelde zei die op zijn beurt: ja maar mama en ik hebben nog steeds gewonnen want wij zagen er 3. Heerlijke uitspraken dat kind! Persoonlijk vond ik het vooral heel erg druk, om en over elkaar zwemmen is nou eenmaal niet echt mijn ding. Na 2 uur werden we weer opgehaald en terug gebracht naar ‘ons eigen’ eiland.

Het uitzicht na de klim

Vanaf hier gingen we met de auto naar Shark bay. Een plek waar je, je raadt het al, een grote kans hebt om haaien te zien bij het snorkelen. Het was ook nog eens op een prachtig strand dus hier konden we ons wel weer een paar uurtjes vermaken. Wat betreft de haaien, dat viel een beetje tegen. Nick heeft er 1 ergens in de verte zien zwemmen, en ik heb niet eens iets gezien wat er op lijkt. Toen ik terug kwam regende het behoorlijk en dus onszelf maar verplaatst naar het restaurant in de baai. Jack had op het strand van een vrouw een grote kiepwagen en nog wat ander speelgoed gekregen omdat zij zouden vertrekken en het niet mee wilde nemen. Het zoontje van die vrouw was dat echter niet verteld en die kwamen we in het restaurant precies tegen natuurlijk. Ik denk dat ze er een mooi verhaal van heeft gemaakt, want we hebben hem nog. Jack heeft wel lekker met die jongen kunnen spelen. Hier komen we er ook achter dat het ergens op deze bewolkte dag toch wel echt fout is gegaan, want we zijn alle drie verbrand. Beetje jammer. Jack lijkt er echter niet al te veel last van te hebben en wij komen er ook wel weer overheen. Het 10 minuten durende ritje naar huis heeft Jack niet helemaal meegemaakt, het was toch best een drukke dag. Terug thuis hem onder de douche gezet, Nick op pad gestuurd om de was te halen en ik alle bende weer ingepakt. Morgen reizen we verder naar Khao Sok, het nationale park waar we misschien nog wel het meest naar uitkeken tijdens deze hele reis. Wij zijn heel benieuwd.